Akryl na plátně, 77 x 57 cm, datace 2017, signováno zezadu na blindrámu JANOVSKÝ 2017, zezadu na blindrámu opatřeno přípisem s určením.
Autor v určité své části tvorby počal vytvářet pomíjivé kresby v opuštěných interiérech a exteriérech, svéráznou formu výtvarného vstupu do veřejného prostoru, nástěnné skicáky, které často obsahují motivy, které se následně objevují na malbách. Kresba je Janovskému univerzálním prostředkem, který dále rozvíjí dalšími přidruženými formami. Autor ve své tvorbě pracuje s motivy spojenými s dětstvím, stejně tak jako s násilím a zvláštním sexuálním fetišismem. Jeho práce působí jako ony kusé skicákové kresby, nedořečené, jen vytrhnuté z kontextu linie příběhu. Situace zachycuje onu jeptišku, v tomto případě v plynové masce, vykreslenou tak, že září růžového odstínu vystupuje s černoty zvoleného monochromu. Postava je vymalována z pozice tříčtvrtečního portrétu, který je ale schválně komplikován jmenovanou maskou, Ta skrývý obličej aktérky a divák se může jen domnívat, že se jedná o jeptišku z aranžmá, které postavě autor dodal. Dílo je protkáno typickým profilem Jakuba Janovského. Je zde zastoupena jak složka kresebná, jež se v daném případě rozvíjí zvoleným mediem do malby, včlenění prvku šokovat diváka a nenechat ho být si ničím jistý, pochybovat a pokládat si otázky. Nabízí se zde proměnná, že se pod rouškou viděného nalézá jakýsi nevyřčený záměr, záměr podnítit fantazii každého z nás. Janovského sondy jsou nadčasové, často znakové, fungují jako zobecněné typologické situace. Tomu odpovídá i jejich zpravidla černobílá forma, který přidává na surovosti zpodobněného.