Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Litografie na papíře, 16,5 x 11,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1925, signováno vpravo dole Kremlička 1925. Publikováno: Karel Srp, Rudolf Kremlička, Academia, 2006, str. 197, č. 213. Stěžejní osobnost českého moderního umění. Člen Tvrdošíjných, který se ale oproti svým kolegům určovaným tvaroslovím kubismu a expresionismu odlišoval vlastní cestou. Krajiny z let 1907 - 1908 jsou střízlivé a poklidné, mladé portréty z let 1909-1910 se vyznačujím nádechem konzervativního akademismu a žánrové obrázky pražských typů a venkovských scén z let 1909 - 1911 vytvářené zejména v kultovních Kameničkách jsou pod vlivem staromistrovského pohledu mentora H. Schwaigera. Malířovy cestovní a inspirační pobyty vedly v letech 1910 -1914 dvakrát do Holandska, Francie a posléze do Ruska, kde se v galeriích a muzeích seznámil s klasickými mistry i trendy a metodami své profese. V roce 1915 představí obraz Děvče v bílém živůtku, který svědčí o zvládnutí techniky a vlastním názoru, jenž citlivě zakomponovává i vliv rukopisu E. Maneta. Spojil smyslové, až pudové malířské cítění s impulzy vycházejícími z francouzské malby v její spíše klasicizující linii. Vytvořil syntézu, rozvíjející se osobitě souběžně s uměním moderny. Realizoval se v krajinářství, kde si osvojil prostorovou skladbu a plošný rozvrh rytmizovaného prudkého světla, ale zejména ve figurálních kompozicích, kde linie obemykají tvar a zdůrazňují plastičnost až skulpturálnost objemů. Autor viz T 1/564, TD 107, V 3/118, TB 21/495, B 6/313, NEČVU 1/406.