Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na kartonu, 61 x 71 cm, rámováno, pod sklem, datace okolo r. 1910, signováno vpravo dole Jos. Bárta. Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař. Komentář PhDr. Mgr. Michaela Zachaře: Dobře promalovaná břízová nálada vzácně se vyskytujícího Mařákova soukromého žáka (studium doloženo 1897), školeného figuralisty, později zdatného krajináře pochází zjevně z jeho vrcholného období kolem roku 1910. Ukazuje na zdařilé umělcovo zvládnutí kompoziční práce, koloristických fines a schopnost vystižení rázu krajiny v její momentální atmosférické náladě. Bárta byl jedním z bezprostředních následovníků Antonína Slavíčka a byl horlivým vyznavačem impresionismu Ullmannova ražení. Obraz je důležitým dokladem k dalšímu poznání malířova tvůrčího vývoje. Český malíř a grafik, studoval na AVU nejprve u M. Pirnera a pak přestoupil do ateliéru J. Mařáka. Ze školeného figuralisty se stal velmi zručným krajinářem s vytříbeným stylem pro koloristickou a kompoziční práci. Mezi lety 1898 -1900 byl členem S.V.U. Mánes. Od realistického plenérového krajinářství dospěl krátce po r. 1900 k impresionistické skvrně. Právě jeho plenérové imprese nezapřou ovlivnění J. Ullmannem, ale vyznačují se zpravidla pastelovějším laděním a příjemnou optimistickou až prázdninovou náladou. Jeho malířský rukopis vynikl zejména v menších krajinářských formátech s oblíbenými náměty letních luk a žní zejména z okolí Prahy a středních Čech. Později maloval i dekorativně laděné krajiny s figurální stafáží - proslulosti se dočkal svého času jeho rozměrný obraz koupajících se chlapců na jezu, rozvíjející po celé Evropě rozšířené téma tzv. baignades. Věnoval se také grafické tvorbě s přírodními motivy, ale i portrétům. K adekvátnímu docenění Bártovy úlohy v českém malířství došlo teprve nedávno a dnes se těší pozoruhodnému zájmu sběratelské obce. Autor viz T 1/38.