Olej na plátně, 92,5 x 73,5 cm, rámováno, datace – před 1924, signováno vpravo dole V. Beneš.
Posoudila a pravost díla potvrdila PhDr. Barbora Ropková.
Dílo bude zařazeno do připravované monografie autora.
Vystaveno:
International Exhibition of Paintings, Carnegie Mellon Art Gallery, Pittsburgh, 24. 4. 1924 - 15. 6. 1924.
Obraz, jenž je nabízen do aukce, je typickým příkladem autorovy práce s námětem a dává poznat jeho vytříbený styl. Námět kytice je pro autora typický a v daném podání bohatosti kvítí je přímo reprezentativním příkladem. Celá kytice je vsazena do bílé, modře malované vázy, jež je taktéž známým znakem autorova počínání. V díle se divák potkává i s malým dotvořením námětu, a to s bělostným ubrusem s nakasanými záhyby, které v tomto případě vykazují kýženou stylizaci námětu autorem. Tento až bukolický pohled nabízí jarní kvítí a spolu se světle modrým pozadím zátiší přináší nejen do prostoru díla, ale i k očím diváka, jarní svěžest. Celé zátiší je vsazeno, jak již bylo napsáno výše, do modravého místa a diváka uvádí do neukotveného prostoru, a přesto je mu svou citlivostí blízké a dodává mu pocit bezpečí. Vincenc Beneš zde podává své virtuózní umění v ohledu námětu květeny a divák se má nejen čím kochat, ale též je svědkem přenesení času jara přímo před jeho zrak.