Olej na plátně, 65,5 x 48,5 cm, rámováno, datace 1922, signováno vlevo dole 19/3 22 V. Beneš. Posoudila a pravost díla potvrdila PhDr. Barbora Ropková Ph.D. Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař. Dílo je za řazeno do připravované monografie a soupis díla autora PhDr. Báry Ropkové Ph.D. Vystaveno: Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, 2011 – vzadu štítek a razítko; Vystaveno: Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu 4.9 - 1.11.2015 (vzadu štítek z výstavy). Hledíme na dílo jednoho z velikánu české moderny. Vincenc Beneš zde vypodobnil malebné přímořské městečko Veli Lošijn, italským názvem Lussin Grande ležící na ploše malého stejnojmenného ostrůvku, jenž je součásti chorvatské Istrie. Není náhoda, že autor vypodobnil právě jedno z míst této části Chorvatska. Zástupci české avantgardy si tuto slunnou krajinu velice oblíbili. Beneš v díle následuje poskubistické tendence, které divák může nalézti v jemných korekturách tvarosloví viděných reálií, například v podobě domů města či stylizované krajině. V díle se malíř již vymanil z fauvistického zaujetí pro emoční barvitost námětu a drží se reálné skutečnosti. Kompozice je vedena jakýmsi průhledem skrze první plán tvořený stromovím a cestou k městečku. Dále divák hledí zvolený průhled, který tvoří budovy a veličina města, již zosobňuje kostel s jehlanovitou věží. Ta protíná zvolený horizont, který tvoří modravé dáli Jaderského moře. Z viděného díla na diváka dýchá hřejivá atmosféra zlatavých paprsků istrijského pobřeží. Vincenc Beneš se v díle profiluje jako již zralý malíř ovládající nejen techniku, ale i vlastní přístup k tvorbě. Hodnotu díla podtrhává taktéž i jeho zařazení do připravované monografie autora.