Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 50 x 70,5 cm, rámováno, datace 1934, signováno vpravo dole O Blažíček 1934, zezadu na plátně opatřeno výstavním razítkem, zezadu na slepém rámu autorský přípis s adresou autorova ateliéru.
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové.
Vystaveno:
LXXXVIII. řádná členská výstava Jednoty umělců výtvarných v Praze, 1936.
Komentář PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové:
Předložený obraz Vesnice v létě je nepochybná a krásná práce malíře prof. Oldřich Blažíčka z roku 1934, jak ukazuje signatura. Vesnice v létě je příznačná ukázka umělcovy osobitě zabarvené a mimořádné malířské dovednosti zachytit atmosféru zobrazovaného místa v konkrétní atmosféře počasí, například právě v létě. Krajinná kompozice se vyznačuje neobyčejným smyslem pro barvu a světlo a radostnou náladou, tak typickou pro malířova plátna.
Přední český krajinář, zabýval se však i zátiším a architekturou. Studoval nejprve na VŠUP v Praze u profesorů E. Dítěte a V. Maška, poté přechází k prof. H. Schwaigerovi na AVU. Ten mu doporučil o prázdninách roku 1910 vyhledat a namalovat interiér kostela sv. Vlaha v Dubrovníku. Blažíček následně zacílil přímo do pražské Svatovítské katedrály a téma chrámových interiérů, zvláště gotických a barokních, zpracovával soustavně. Postupoval zpravidla velmi exaktně s rozkreslením kompozice, následným podmalováním akvarelem či temperou, malbou do sucha roztíraným olejem a závěrečnými subtilními lazurami. Transparentní charakter všech vrstev mu umožnil dobrou čitelnost tvůrčího postupu a věrohodnou modelaci prostoru a tvarů včetně světelné režie. Dodnes nejsou co do výrazu tyto obrazy překonány a zůstávají nejen pýchou svého tvůrce, ale i svědectvím své doby. V žánru krajinomalby patří mezi výrazné představitele moderní krajinomalby, byl vždy plenérista a jeho oblíbenými destinacemi byla Vysočina, Haná, Železné hory. Patří k postimpresionistické linii klasické krajinomalby a jeho díla jsou zastoupena v četných domácích i zahraničních kolekcích.
Autor viz T 1/70,2/755, TD 29, V 1/229, Ch 1/177, NEČVU 1/74.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.