Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 62 x 46 cm, rámováno, signováno vpravo dole Bombois C. IIe, zezadu starý potrhaný špatně čitelný štítek francouzské galerie.
Pravost potvrdil Olivier Lorquin; opatřeno kopií certifikátu Foundation Dina Vierny,
Vystaveno:
Japan, Chiba Prefectoral Museum, Hakodate Museum, Akita Cultual Center, Henri Rousseau et l'Art Naïf, 1992, no. 17;
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant S. V. U. Mánes, 2014 – vzadu štítek a razítko;
Publikováno:
Peintres naïfs 1886-1960, De Rousseau à Demonchy, du 27 octobre 1994 au 26 février 1995, Halle Saint-Pierre, 2, rue Ronsard, Paris XVIII, Ville de Paris, č. 1; Paris, Halle Sant-Pierre, Peintres Naïfs 1886-1960, De Rousseau à Demonchy, 1994-1995, no. 17;
Alexander Kahas, Fine Arts Ltd., Camille Bombois La Clariere, oil on canvass, 62cm x 48 cm, prov: Galerie Raphael Gerard, Paris, Exh. Chiba Museum Hokkaido, Japan, 25 East 73rd Street New York, N. Y. 100021;
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant S. V. U. Mánes, 2014.
Slavný francouzský naivní malíř a dobrodruh; syn lodníka na kanálech, vyrůstal zpočátku ve vlečných člunech, pak ve vesnici u Laroche. Bombois se musel živit příležitostnými pracemi, také jako cirkusový zápasník. V r. 1907 odešel do Paříže, kde se začal zabývat malířstvím. Po návratu z bojů v 1. světové válce, ve které prožil čtyři a půl roku a vždy v přední linii, za což byl vyznamenán třemi vyznamenáními za chrabrost, uspořádal svou první výstavu, a to nikoli v žádné prestižní galerii, ale přímo u lidí - na ulici v Montmartru. Výstava mu přinesla úspěch a uznání od předního francouzského obchodníka a teoretika umění W. Uhdeho a zvláště uměleckého mecenáše Mathota. Bomboisovo dílo představuje významný příspěvek k naivnímu malířství. Jeho dílo bylo od počátku směle řazeno po bok díla H. Rousseaua, vedle kterého ale působí více realisticky. Nejčastějšími motivy byly všední výjevy z vesnického a městského života, které znázorňoval naivně realistickým způsobem, často s romanticko - náladovým nádechem a svítivými barvami. Podařilo se mu tak zprostředkovat obraz maloměstského života. Do svých obrazů promítl i své zkušenosti z cirkusu, které díky své naivitě a bezprostřednosti působí přívětivým a radostným dojmem. Bomboisovo dílo je zastoupeno v prestižních veřejných a soukromých kolekcích.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.