Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 87 x 131 cm, rámováno, datováno 1975, signováno vlevo nahoře Bernard Buffet, zezadu opatřeno autorským přípisem s určením.
Provenience:
Galerie Maurice Garniere, Paříž,
Mitsukoshi Art Gallery, Hong Kong,
Privátní sbírka, Japonsko, od roku 1998,
Potvrzení autenticity:
Pan Maurice Garnier potvrdil autenticitu tohoto obrazu.
Známý francouzský malíř a grafik Bernard Buffet se narodil v Paříži 10. července 1928. Jeho malířská studia byla relativně krátká, a to od roku 1943 do roku 1945, kdy opustil École des Beaux –Arts a odjel s matkou do Brittany. Už v roce 1947 poprvé vystavoval za podpory spisovatele Pierre Descarguese a v roce 1948 začal spolupracovat exkluzivně s Emmanuelem Davidem a obchodníkem Mauricem Garnierem. Získal v témže roce Cenu kritiky, v roce 1955 byl zvolen magazínem Connaissance des Arts nejdůležitějším poválečným umělcem. Stužku Rytíře Čestné Legie obdržel ve svých 43 letech a v roce 1974 byl zvolen do Akademie krásných umění v Paříži. Zemřel v Tourtour v roce 1999 vlastní rukou, neboť Parkinsonova choroba mu znemožnila jakoukoliv uměleckou činnost. Jeho dílu se od konce války věnuje systematicky Maurice Garnier, který také potvrdil autenticitu tohoto obrazu. Výstavy jeho prací se konaly po celém světě od konce čtyřicátých let do současnosti. Obrazy jsou součástí stálých sbírek moderního umění v Art Institute of Chicago, Hirschhorn Museum and Sculpture Garden Washington, Museum of Modern Art New York, Fine Arts Museums of San Francisco, National Gallery of Victoria – Austrálie, Tate Gallery London a zejména v muzeu nesoucím jeho jméno Bernard-Buffet-Museum Surugadaira v Japonsku.
Bernard Buffet byl členem skupiny pařížských umělců „L´homme Témoin“, kde vystupoval velmi aktivně proti novým nesrozumitelným formám abstraktního umění. Sám propracoval nový vlastní styl „Neo-Realismus“, jenž je charakteristický svým sociálně kritickým přístupem. Jeho díla se z hlediska kresby vyznačují simplifikací objektů a osob, výrazná černá linie dává obrazům dramatický efekt. Jeho díla zobrazují většinou jeden objekt nebo celek jednoduchých objektů např. v kompozici zátiší, jako různé pohledy na město či jeho části, květiny, motýly, lodě, klauny, toreadory, hmyz, ptáky (zejména miloval symbol moudrosti sovu) apod. Závažnou součástí jeho díla zůstávají portréty nejbližších či jiných osobností (např. Mao Ce Tung…), ale také výjevy s erotickým podtextem, či méně často dramatické krajiny jako např. obraz z roku 1964 „Les Peupliers“. V roce 1955 vytvořil obdivuhodnou sérii obrazů „Hrůzy války“, v napřesrok se věnuje svému nejoblíbenějšímu tématu v cyklu „Scenes de Paris“ a v roce 1958 opět v cyklu zpracovává legendu francouzské historie s názvem „Johanka z Arku“.
Po jeho dílech je velká poptávka, prodávají se prakticky ve všech významnějších aukčních síních po celém světě. Nejvyšší známá dosažená cena za rozměrný obraz „Le cirque, clowns musiciens“ z roku 1955 dosáhl už v roce 1990 na aukci společnost Anaf v Lyonu činila v přepočtu bezmála jeden milion dolarů. Olej na plátně s klasickou tematikou pařížských budov, pamětihodností a uliček ve stejném rozměru jako je nabízené dílo s názvem „Scene de rue“ dosáhlo v témže roce u aukční síně Sotheby´s fantastické ceny v přepočtu 728.823,- USD. Kromě vyhledávaných raných let tvorby však trvá velký zájem milovníků moderního umění o jeho tvorbu z let 1960 - 1980, kde se aukční ceny pohybují v přepočtu mezi 80.000,- a 400.000,- USD.
Autor viz B 2/381.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.