Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 81 x 48 cm, rámováno, datace 1883, signováno vpravo dole Alex – Cabanel 1883.
Publikováno:
Michel Hilaire, Sylvain Amic – Alexandre Cabanel, La tradition du beau, Musée Fabre de Montpellier Agglomération, 2010, č. 443.
Významný francouzský akademický žánrový malíř, krajinář a portrétista smyslných múz na pomezí jemného erotična, který je považovaný za jednoho z nejlepších akademických malířů své doby. Studoval na École des Beaux-Arts v Paříži a poprvé vystavoval na Pařížském salonu už v r. 1844. V r. 1845 vyhrál stipendium Prix de Rome s obrazem, který měl podle zadání zobrazit Krista. Zatímco někteří namalovali Krista podle renesančních tradic v centru obrazu, Cabanel ho umístil mírně do prostoru a dramaticky na něj zaměřil světlo a aby celému výjevu dodal na výrazu, obklopil figuru Ježíše ještě skupinkou přihlížejících. Právě tento obraz a přístup mu vysloužil pobyt na internátní škole v renesanční Villa Medici, která sloužila společně pro žáky pařížské a římské akademie. Osvojil si antickou mytologii, zajímal se o klasické řecké sochařství, klasickou literaturu a studoval velikány francouzského malířství. To vše ho formovalo v jeho dychtivých začátcích. Pravidelně byl vybírán do poroty Pařížského salonu a více než kdokoli jiný formoval charakter slavné belle époque francouzského malířství. Poprvé vystavoval na Salonu v r. 1843 s obrazem Agónie v zahradě. Maloval historické výjevy, obrazy s náboženskými motivy a klasicizující krajiny s náměty jako Smrt Mojžíše (1850), Satyr a nymfa (1860), Padlý anděl (1868) aj. Věnoval se také dekorování velkých interiérů, velkou zakázku vyhrál v r. 1852, a to návrhy a zhotovení dvanácti nástěnných maleb pro pařížskou radnici, později pokračoval ve freskové výzdobě hotelů, paláců a vil. V roce 1855 přijímá nejvyšší francouzské státní vyznamenání Řád čestné legie hodnosti rytíře. Už jako úspěšný malíř namaloval v r. 1863 fenomenální obraz Zrození Venuše, který si koupil do svých sbírek během Salonu císař Napoleon III. Právě tento obraz je považován za jeden z nejzářivějších příkladů akademického malířství 19. stol. Ostatně právě tento výroční Salon získal v dobovém tisku přídomek Venušin. Menší repliku tohoto obrazu si nechal autorem namalovat bankéř John Wolf a dnes je k vidění v Metropolitním muzeu v New Yorku. Zrození Venuše je dnes vystaveno v pařížském Musée d´Orsay. Díky tomuto obrazu získal mnoho zajímavých a lukrativních zakázek. Není bez zajímavosti, že v ten samý rok, co měl tak ohromný úspěch s tímto obrazem, konala se první výstava impresionistů, které však jako akademik razantně odmítal. V r. 1864 byl na své alma mater jmenován profesorem a učil na ní až do své smrti. Jeho díla jsou zastoupena kromě privátních kolekcí také v řadě prestižních veřejných sbírek jako Musée d´Orsay, Musée Fabre v Montpellier, Walters Art Museum v Baltimore, Galeria degli Uffizi ve Florencii aj.
Autor viz TB 5/321, B 2/432.
LOVE COURIER
Oil on canvas, 81 x 48 cm, framed, dated 1883, signed lower right Alex – Cabanel 1883.
Published:
Michel Hilaire, Sylvain Amic – Alexandre Cabanel, La tradition du beau, Musée Fabre de Montpellier Agglomération, 2010, no. 443.
Author see TB 5/321, B 2/432.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.