Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 46,5 x 38 cm, rámováno, signováno vpravo dole A.LHOTE. Vystaveno: Metamorphoses, Proměny ženy, S.V.U. Mánes, Galerie Diamant. Pracoval nejprve jako sochař, pod vlivem Gauguinovým však našel cestu k malbě. Poprvé vystavoval 1906 na podzimním salónu v Paříži. V roce 1912 se účastnil výstavy Section d´Or. 1922 si založil v Paříži v Rue D´Odessa vlastní akademii, jež měla značný vliv na mladou generaci. Konstruktivní přístup Cézannova umění ho nicméně přivedl ke kubismu, jejž později spojil s ideou klasického realismu. V toto smyslu vznikla 1935 Koupající se žena (Bordeaux, Musée des Beaux – Arts) a velké nástěnné malby v Paříži a Bordeaux. Odmítá to, co je příliš abstraktní formou malování a vždy se snaží udržovat spojení s klasickou malbou v návaznosti na tradice. Jeho díla jsou zastoupena: Musée d'art moderne et contemporain Liége, Musée d'art moderne de la ville de Paris v Paříži, Museum of Modern Art v San Francisku, Tate Britain v Londýně. Pro světové dějiny umění je velmi významné Lhotovo působení jako teoretika, pedagoga a kritika. Působil jako respektovaný kritik v Nouvelle Revue Francaise, kde působil do roku 1940. Vydal také řadu knih o moderním umění. Autor viz V 3/226, TB 23/180, B 6/644.