Posuzovaný obraz komorního formátu představuje krajinu o zádumčivé náladě, která byla velmi typická pro Chittussiho založení a tvorbu. Z hlediska kompozice i motivu, osvětlení a rukopisu malby ve všech jejích součástech odpovídá předpokládanému autorovi. Charakteristická je rovněž podložka a také formát obrazu. Od Chittussiho se zachovalo několik maleb v tomto komorním formátu. Jde vlastně o příklad vyspělé plenérové a náladové malby, za jejíhož představitele bývá tento umělec shodně označován. O tom, že tento obraz vznikl přímo v krajině, svědčí spontánní způsob malby. Nejde o skicu daného místa v běžném slova smyslu, malba zachycuje přesně stav pozdního dne naznačený bočním světlem přicházejícím zprava. V souboru Chittussiho díla má posuzovaný obraz nejblíž k souboru jeho krajin z prostředí jihočeských rybníků a mokřadů (Prahl Chittussi, Academia Praha 2019, s. 272-280), ve formátu a motivu čis. Kat. L 10, L 11, L 13 (případně D 49 z předchozího pobytu ve Francii). Domnívám se, že nelze určit zcela spolehlivě místo, v němž Chittussi tuto malbu vytvořil. Zároveň však celkový stav přírody odpovídá pozdnímu létu, v němž podle svědectví korespondence v těchto letech navštěvoval jižní Čechy, obvykle ve společnosti svého příznivce Matěje Valtery. Na základě výše uvedených argumentů pokládám posuzované dílo za Chittussiho autentikum.