Anna Pravdová, École de Paris a čeští umělci v meziválečné Paříži: Kars, Coubine, Eberl, Praha, 2023, s. 102.
Výjimečná práce je dílem stále poněkud opomíjeného umělce, jenž je sice českého původu, ale větší popularity nabyl během života ve Francii. Ve své neoklasicistní tvorbě trefně a zároveň poeticky dokumentuje život tehdejší bohémské francouzské společnosti. Pod značným vlivem tehdejších umělců tvoří svá nejlepší díla. Jeho zájem se ustálil na figurální tvorbě, kdy postupem času se středobodem jeho zájmu stali lidé na okraji společnosti: chudina, šašci a klauni, karbaníci a v neposlední řadě i prostitutky. Na nabízeném plátně je zobrazena dívka pokleslejších mravů, která na sebe upozorňuje laškovně vykukujícími podvazky a líbezným poutavým pohledem, v němž se mísí pocity únavy, něhy i odevzdanosti. Z pojetí figury je patrné, že se autor nechal inspirovat figurální tvorbou italsko-francouzského malíře Amadea Modiglianiho, jehož typický znak tmavých uhrančivých očí se promítl i na vyobrazené kurtizáně. Dílo Františka Eberla, o kterého projevují čeští sběratelé čím dál větší zájem, je uvedeno v catalogue raisonné Geralda Weinpoltera a Miriam Fosterové G229 a pochází zřejmě z meziválečného období.