Olej na plátně, 46,5 x 38,5 cm, rámováno, datace 1930, signováno vlevo dole Kars 30.
Zezadu na rámu opatřeno 3 výstavními razítky, částečně čitelnými: ""EXPOSITION PARIS DOUANEES"".
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Rey Michalové, Ph.D.
Provenience:
Původně z majetku rakouské sběratelky Elfriede Zehetmayer (1940–2019).
Vystaveno:
Souborná výstava malíře Georges Karse, SVU Mánes, Praha, 8. 1. – 3. 2. 1937, č. k. 57 („Žena před zrcadlem“)
Podmanivě pojaté plátno s charakteristickým Karsovým rukopisem patří do autorova sběratelsky nejatraktivnějšího období. Po studiích v Mnichově, kde se seznámil například s Vasilijem Kandinským nebo Paulem Kleem, cestuje do Francie a Španělska. Díky tomu dokázal Kars reflektovat řadu moderních proudů té doby ve své malířské tvorbě. Po první světové válce se jeho technika ustálí. Dává přednost monumentalitě, řádu a novému klasicizujícímu proudu nové věcnosti. Hravá barevnost, modelace černou linkou a modiglianovsky laděná figura, to vše v sobě snoubí právě představovaný obraz Žena před zrcadlem. Malíř si pomocí zrcadla hraje s portrétem ženy česající si vlasy tak, že na obraze modeluje dva rozdílné obličeje. Kars tak vlastně portrétuje dvě osoby. Tou první je profil samotné ženy, jež se upřeně dívá do zrcadla. Tou druhou je její vlastní odraz, kdy zrcadlo sice zobrazuje její tvář, ovšem nezachytává ji přesně, ale pouze ji zrcadlí. Kars nám svou virtuozitou zobrazuje krásu ženského těla, které i během toalety má svůj neopominutelný půvab.