-
076 | NU SUR FOND BLEU
MARQUET Albert (1875 – 1947)
- vyvolávací cena: 2 000 000 CZK
arrow_upward
arrow_downward
"Olej na plátně, 65 x 92 cm, rámováno, datace 1913, signováno vlevo dole marquet 1913.
Tento obraz bude zahrnut v nadcházejícím vydání catalogu Raisonné o-Albert Marquet´s paintings, připravovaným institutem Wildenstein.
Provenince:
Galerie Druet, Paris (získáno od autora, říjen 1913)
René Dreyfus, Paříž (získáno od předešlého, listopad 1913)
Mme de Dampierre, Paříž (podle původu od výše uvedeného)
Marcelle Marquet, Paříž (získáno od předešlého, 1952)
Martinet collection, Paříž (získáno od předešlého)
Publikováno:
F. Fosca, """"A. Marquet,"""" Les peintres français nouveaux, no. 12, 1922, p. 55.
F. Jourdain, Marquet, Paris, 1959, p. 185.
R. Bouillot, """"Le Bloc Notes, Albert Marquet,"""" La lettre aux collectionneurs, č. 4, duben-květen 1988, p. 29.
A. González, """"Retrato del artista con un ojo cerrado,"""" Albert Marquet, Colección del Museo de Bellas Artes de Burdeos, exh. cat., Museo de Bellas Artes, Bilbao, 2001, p. 31.
Vystaveno:
Geneva, Exposition internationale d´art moderne, prosinec 1920-leden 1921, p. 11, no. 282.
Tokyo, Mitsukoshi; Osaka, Art Dealer´s Exhibition Hall and Tokyo Art Association, Exposition d´art français contemporain, únor-červen 1924, no. 288.
Paris, Musée d´art moderne, Albert Marquet, October-December 1948, p. 21, no. 30.
London, Wildenstein & Co., Ltd., Paintings by Albert Marquet, říjen-listopad 1952, p. 7, no. 17.
New York, Wildenstein & Co., Inc., Marquet, leden-únor 1953, p. 23, no. 33.
Paris, Galerie Bernheim-Jeune et Cie., Le nu ? travers les ages, květen 1954, no. 36.
Paris, Grand Palais, 50?me Salon d´Automne, listopad-prosinec 1958, no. 24.
Paris, Galerie Jean-Claude & Jacques Bellier, Marquet, aspects insolites, květen-červen 1962, p. 9, no. 17.
Kunstverein in Hamburg, Albert Marquet, Gemälde, Pastelle, Aquarelle, Zeichnungen, listopad 1964-leden 1965.
Albert Marquet, významný představitel fauvismu, se ve své tvorbě často zaměřoval na krajiny a figury. Jeho obraz Nu sur fond bleu patří mezi výjimečná díla, která se věnují ženskému aktu, a ukazuje jeho smysl pro harmonii a jednoduchost formy. V tomto díle zachytil ležící ženskou postavu na tmavě modrém dekorativním pozadí s květinovými motivy. Tato pozoruhodná kompozice spojuje kontrast světlé pleti modelky a tmavého vzorovaného podkladu, což dodává obrazu hloubku a vyzdvihuje tělesné proporce postavy. Marquet se často snažil o minimalistický přístup k barvám a tvarům, což je v tomto díle patrné. Akt leží uvolněně, obklopen bohatou ornamentikou, ale sám o sobě působí jednoduchým a klidným dojmem, což je v kontrastu s dynamickým pozadím. Marquet zde využívá omezenou barevnou paletu, přičemž tělo modelky zůstává ústředním prvkem, zatímco modré pozadí přispívá k celkovému dekorativnímu charakteru. Tento obraz, datovaný do roku 1913, představuje autorovo zájmové období, kdy se více věnoval figurálním kompozicím a aktu. Důraz na čisté linie, vyváženou kompozici a harmonii mezi postavou a pozadím jsou typickými znaky jeho díla, které ho odlišují od ostatních fauvistických umělců. Marquet sice nebyl tak radikální inovátor jako někteří z jeho kolegů, ale jeho přínos spočívá v jemnosti a citlivosti, s jakou zachycoval každodenní scenérie a lidskou figuru. Jeho schopnost zjednodušit formu, aniž by ztratil podstatu scény či atmosféry, byla inspirací pro další generace malířů. Obrazy z ruky A. Marqueta, jako je Nu sur fond bleu, představují příklady, které mají vysoký investiční potenciál díky své vzácnosti, kvalitě zpracování a tématu.
Díla těchto autorů jsou součástí nejvýznamnějších světových sbírek, jako jsou The Guggenheim Museums and Foundation, Centre Georges Pompidou, muzeum Ermitáž či Tate Modern v Londýně."
Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.