Autor díla je jedním z nejpozoruhodnějších umělců českého umění druhé poloviny dvacátého století. Zbyněk Sekal studoval na Pražské akademii umění pod taktovkou Františka Tichého a Emila Filly. Své studium ukončil, aby se nemusel podvolit tendenčnímu výstupu v duchu dobové politiky. Autor se aktivně zajímal jak o kresbu, tak o sochu. Dílo, jež je nabízeno do aukce, spadá do autorovy produkce skládaných obrazů. Tyto pomyslné obrazy, které oscilují mezi sochou a reliéfem, jsou kompilací autorových požadavků na ideální dílo. Tak jako nabízené dílo, tak i většina děl tohoto typu je autorem vystavěna z komponentů, které jsou zdánlivě zbytkovým produktem, či předmětem denní potřeby přetvořeným autorovou fantazií. Sekalovy skládané obrazy mají napříč svou podobou společnou surovost formy, která jim přidává na brutalistním zpodobnění. Nabízené dílo je vytvořeno za pomoci kovových komponent spolu se dřevem. Vidíme zde jakési nekonečné bludiště, které se variuje z takřka stejných fragmentů. Tato skutečnost jde ale do opozice s celistvým projevem díla, které jak opakováním se komponent, tak monochromní barevností podtrhuje toliko kýžený systém a řád, který byl mnohokráte svázán se Sekalovou tvorbou. Dílo je výtečným příkladem autorovy tvorby, jeho schopností řemeslného zpracování, originálnosti a kombinace píle s myšlenkou. Zbyněk Sekal byl po celou dobu své tvorby osamoceným géniem, solitérem ve svém přístupu i myšlence a Kompozice v černé nám na o tomto vše podává unikátní svědectví a náhled.