Olej na plátně, 35 x 27 cm, rámováno, datace 1935 – 1940, signováno vpravo dole FZ Eberl.
Dílo je uvedeno v elektronické verzi katalogu raisonné pod číslem No. G483.
František Zdeněk Eberl tvořil často menší portréty, stejné jako je nabízený obraz. Tento formát lze brát jako studiový proces. Přesto se samozřejmě nabízí, zda nebyly tyto formáty autorem zamýšleny cíleně. Jisté je to, že zde vidíme jasný autorův rukopis, a to jak kompozici portrétu samotného, tak i stylistiku ženy, do které se vkrádá Eberleho rukopis. Žena zde hledí stranou, mimo hranice díla, zaujímá pozici portrétované a v neposlední řadě zde autor použil svůj malířský podpis ve formě očí. Ty jsou zde takříkajíc zatajeny, vytvořeny za pomoci temných tónů. Tímto detailem je žena odosobněna, je zde viděn ženský portrét, který nezaujímá žádný prvotní vztah k divákovi a tím je každému přihlížejícímu o to blíže. Eberl je znám pro svou tvorbu, jež sleduje život francouzských barů a bister, nejspíše i zde nalezl portrétovanou, kterou vidíme na předložené malbě. Kráska je zde vyvedena v dobovém účesu, který je podtrhnut růží nanesenou na rtech a trojitým perlovým náhrdelníkem. Eberl měl vždy cit přednést portrétovaného jako fotografický záznam, portrét, který vydrží napříč časem a udrží si svou osobitou auru. U nabízeného díla můžeme tento pocit jen potvrdit a doznat, že František Zdeněk Eberl je jedním z nejzajímavějších českých autorů tvořících počátkem minulého století.