Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 65 x 54,5 cm, rámováno, datace 1902, signováno zezadu Albert Gleizes spolu s přípisem s určením. Publikováno: Albert Gleizes Catalogue raisonné, 1998, Volume 1, str. 32, č. 35. Nabízené dílo svou formou spadá do autorova impresionistického výrazu. Je datováno před jeho první uvedení na podzimním salonu, roku 1905. Dané dílo autora můžeme dle jeho data dáti do souvislosti s jeho jedním z prvních vystavených obrazů, a to La Seine à Asnières, který byl vystaven v Société Nationale des Beaux-Arts v roce 1902. Svým stylem malby, formou zaznamenání, perspektivou, a v neposlední řadě svou barevnou škálou je tento obraz nedocenitelným důkazem rané autorovy tvorby. Míra stylizace, jak barevné, tak tvarové, jež je později u děl Alberta Gleizese podávána, se takřka nevyskytuje. Dílo předkládá zkratkovitý pohled na danou realitu, zachycuje ho v jeho momentálním rozpoložení. Na rozdíl od civilnosti naturalismu mu dává možnost rozvolněnosti forem, ale co je důležité, námět, cíl obrazů, zůstává realistický. Francouzský malíř, umělec, teoretik, filosof a samozvaný zakladatel kubismu. Byl synem návrháře látek a jako návrhář v otcově dílně také na počátku své kariéry pracoval. Gleizesovým strýcem byl vyhledávaný portrétista Léon Comerre. Gleizes od útlého věku tíhl k umění, nebyl příliš dobrý ve studiu a věnoval se spíše malbě nebo skládání básniček. Po dokončení studia narukoval na 4 roky k armádě. Po návratu z vojny se začal věnovat malbě krajinek, ve kterých ctil impresionistickou tradici a navazoval na jména jako Alfred Sisley nebo Camille Pissarro. Již v roce 1903 vystavoval na Salon d