Akryl na plátně, 20 x 20 cm, rámováno, datace 2013, signováno na blindrámu GRYGAR 2013.
Autor předloženého díla je jedním z nejautentičtějších výtvarníků české scény, velký umělec, který se dlouhodobě zabývá vztahem a vazbami mezi akustickým a vizuálním světem. Od r. 1996 realizuje Milan Grygar obrazy s názvem Antifony, v nichž novým způsobem zpracovává své celoživotní téma vizualizace zvukového záznamu. Jedná se o přepisy hudebního verše do výtvarné podoby. Významem slova antifona je původně myšlen liturgický zpěv, zpívaný střídavě sborem a knězem nebo dvěma sbory. V Antifonách jde přitom o asociaci barvy a zvuku sestávající často ze dvou nebo i více pláten. Antifona umožňuje vizualizovat vztah dvou zvukových prvků střetávajících se v jednom prostoru a čase, většinou radikálně kontrastního, ale zároveň komplementárního charakteru. Antifony pracují s kontrastními geometrickými útvary, nejčastěji kruhy, kružnicemi, ale i obdélníky, čtverci, ale taktéž i se samotnou barvou plochy. Jako je tomu zde v kontrastu bílé a červené plochy. V antifonách Grygar pracuje s přesností plochy a poměrů, jedná se o pečlivě promýšlenou strukturu a její grafické i zvukové kvality. A ne jinak tomu je i u předloženého díla, které vykazuje onu detailní práci autora s uchopenou myšlenkou s až geniálním konkrétním povedením. Milan Grygar stále potvrzuje svou nezaměnitelnost na českém uměleckém poli. Jeho díla jsou nejen stále aktuální, ale taktéž vykazují určitý kánon českého postmoderního umění, který přesahuje hranice českého státu a nedává nikomu na pochybách, že tento umělec se se svou tvorbou navždy zapsal do světového umění vůbec.