Jedná se o typickou ukázku Hudečkova krajinářství z doby pobytu v okolí Police nad Metují mezi léty 1909 – 1914, kdy navázal na tzv období starokolínské (1906 – 1908), v němž obrazovou plochu buduje v robustních objemových tvarech stromoví, domů a figurálních skupin, v koloritu lokálních barev s minimem lazur oproti ještě staršímu období okořskému. Hudeček si tehdy v okolí vsi Machov, Nízká Srbská či Nouzín črtal desítky studíi na lepenky, které pak v pražském ateliéru převáděl do rozměrných kompozic, mezi něž patří i posuzovaný obraz. Od roku 1913 zaznamenáváme v umělcově tvorbě tendenci k plošné a barevné stylizaci, a to i na velkých olejích malovaných v ateliéru. Tento znak obraz „Březový háj“ nenese, naopak působí velmi realisticky i při mírné stylizaci stromoví, a proto bych jej datoval ještě před rok 1913, nejspíš do dvouletí 1910 – 1912.
Potvrzuji pravost autentické práce českého krajináře Antonína Hudečka.