Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 102 x 121 cm, rámováno, datace – okolo r. 1912, signováno vpravo dole Ant. Hudeček.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Komentář PhDr. Mgr. Michaela Zachaře:
Po zjemnělých až dekorativních plátnech okořského období let 1897 až 1906 se Antonín Hudeček přiklonil k razantnějšímu výtvarnému projevu. Ve spolku Mánes, jehož byl dosti významným členem, se spolu s mladým Otakarem Nejedlým nechali inspirovat některými obrazy fauvistů a postimpresionistů, přičemž Nejedlý šel touto cestou dál do Itálie a na východ, zatímco Hudeček zamířil do odlehlých končin severovýchodních Čech. Tam maloval střídmou formou prázdné pláně, vinoucí se cesty v polích, lesní vnitřky a zasmušilé nálady. Tento obraz vzniklý nejspíš v letech 1912 až 1913 se váže k velkému plátnu Cesta z Východočeské galerie Pardubice a k obrazu Cesta mezi balvany z Moravské galerie v Brně.
Významný český malíř krajinář, studoval v ateliérech profesorů M. Pirnera a V. Brožíka na AVU v Praze a později také na Akademii v Mnichově u prof. O. Seitze. Z počátku se věnoval figurální malbě a aktům a v r. 1895 si zařídil v Praze ateliér. Připojil se ke skupině malířů, kteří se pod vedením J. Mařáka věnovali krajinomalbě, zvláště pak v okolí Okoře. V této skupině byl také A. Slavíček. V r. 1898 vystavoval na první výstavě spolku Mánes a v r. 1900 uspořádal svou první výstavu ve Vídni. Podnikal opakované studijní malířské cesty po Itálii a Sicílii, kde ho okouzlily mořské scenérie. Inspirace pro svou mimořádnou krajinářskou tvorbu čerpal v okolí středočeského Kolína, Police nad Metují, ale také na Slovensku, Podkarpatské Rusi, v Tatrách, na Rujáně a dokonce i v Praze. V krajinářství dosáhl značného věhlasu, v námětech se věnoval zobrazování malbě působivých krajin, lesních porostů, selských stavení a mistrovsky se mu dařilo zachycovat lyrickou atmosféru a náladu. V jeho realistickém malířském rukopisu je vidět odraz malířských štětců J. Mařáka, A. Slavíčka a někdy i francouzských impresionistů. V poslední době patří mezi sběrateli velmi vyhledávané autory.
Autor viz T 1/386, TD 77, V 2/500, TB 18/33, B 5/649, NEČVU 1/291.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.