Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Kombinovaná technika na papíře, 50 x 35 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole Istler, vlevo dole opatřeno přípisem s určením. Významný český malíř a grafik, představitel českého poválečného surrealismu, studoval v Jugoslávii u W. Hofnera. Na Istlerovu tvorbu mělo zásadní vliv seznámení s K. Teigem a Toyen v r. 1941, důležité bylo i generační setkání se členy budoucí skupiny Ra, s nimiž spolupracoval od r. 1942. Přestože během válečných let neměl šanci svá díla prezentovat, budil velký zájem u mladých lidí. Od roku 1945 byl členem S.V.U. Mánes. Ve svém grafickém, kreslířském i malířském díle byl Istler osobitý, jakkoli na počátku vnímavý v souvislosti s podněty artificialismu. Od 40. let rozvíjí jednak náznakovou předmětnost, přecházející ve vlastní znakový systém, avšak tíhne i ke konkretizující fantazijní skutečnosti. Spojuje imaginativní obraz s lyrickým traktováním malířské hmoty v intencích abstraktní malby, později dokonce v jednom a tomtéž díle. Jeho tvorba jako celek tak představuje výsledky nanejvýš plodného napětí mezi těmito póly a je původní i v širším než českém kontextu. Realizoval monumentální instalace jako triptych pro letiště Ruzyně, vitráž pro mosteckou školu, ale také výzdobu kostela v Jedovnici, na které spolupracoval s M. Medkem, K. Neprašem a J. Koblasou. Významná je i Istlerova ilustrační tvorba. Istlerovo plodné dílo je dnes zastoupeno v mnoha soukromých i státních sbírkách nejen v České republice, ale i v zahraničí (Londýn, Paříž, Stockholm, Berlín, Amsterdam, Ženeva aj.). Autor viz T 1/407, B 5/740, Ch 4/100, NEČVU 1/306.