Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na dřevě, 51,7 x 73,9 cm, rámováno, datace – po r. 1800. Konzultováno s PhDr. Mgr. Michaelem Zachařem. Vystaveno: Jeden svět nestačí. Umění 19. století, Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě, 2010. Publikováno: Nekonečné perspektivy, Krajina a veduty 19. století, str. 54, č. kat. 44. Český malíř, grafik, mědirytec a řezbář, studoval akademii ve Vídni a tvořil řadu zakázek pro církev, jejichž počet ale výrazně ovlivnily reformy císaře Josefa II. Od pol. 70. let působil v Praze, kde vyučoval kreslení na pražském piaristickém gymnáziu vedené G. Dobnerem a v malířské dílně N. Grunda. Pokračoval ale také ve studiích na akademii ve Vídni v mědirytecké speciálce J. Schmutzera. V jeho tvorbě zpočátku hrály svou roli barokně-rokokové vlivy, vídeňské působení přineslo do jeho tvorby seznámení s klasicismem - svým klasicistním dílem ostatně vytvořil spoj mezi vídeňským a římským klasicismem v Čechách. Maloval zejména náměty z české historie, zachytil významné události z období Přemyslovců (12 leptů), veduty (7 pohledů na Prahu, 4 na hrady), imponovala mu stará architektura a interiéry (chrámy, hrobky, sklepení, sály). Maloval oltářní obrazy, podobizny, historické výjevy z českých dějin (r. 1789 vydal cyklus České dějiny v obrazech), pohledy na zámky, hrady a města (1792-1794) vycházel cyklus vedut Pohledy na pravý a levý pražský břeh), po r. 1800 se věnoval malbě architektur a architektonických interiérů z různých historických a slohových epoch. Tužkou i štětcem zachycoval stavby egyptské, antické, ale především středověké, vytvářel i návrhy na jejich rekonstrukce. Autor viz T 1/511, TB 21/203, B 6/270, NEČVU 1/369.