Akryl na plátně, 100 x 90 cm, rámováno, signováno vpravo dole M. Kunc.
Milan Kunc náleží k hlavním zástupcům nové vlny malířství z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. Autor z politických důvodů emigroval v roce 1969 do tehdejšího Západního Německa, kde byl pro svůj talent přijat na věhlasnou düsseldorfskou Akademii, na které studoval nejprve u Josepha Beuyse a u Gerharda Richtera. Již během prvních let düsseldorfského pobytu rozvíjel své výchozí tvůrčí přístupy, a to trapný realismus a konzumismus, z nichž následně vycházela základní myšlenková východiska jeho rozvrstveného přístupu k umění. Dílo zde nabízené nese všechny znaky ojedinělého přístupu tvorby svého autora. Kunc zde vytvořil jakousi alegorii na konzumní společnost, zosobněnou slavnou Disneyho postavou Mickey Mouse, jež americkou a posléze světovou populární kulturu provází již od roku 1928. Zde je dán do kompilace se znaky SSSR, kterou zde zosobňuje nejen rudý koník zábavního kolotoče, ale i samotná vlajka se znakem. Mickeyho doprovází Minnie Mouse, jeho partnerka na filmové poli. Oba jedou na konících, s typickým bezstarostným úsměvem. Kunc zde zachovává svou provokativní přístup a diváka vybízí k reakci.