Bronzová plastika, výška 28 cm, datace 1964, značeno vlevo dole A. Lamr 64. Dílo získáno od rodiny autora. Opatřeno odborným posudkem PhDr. Jiřího Machalického. Komentář PhDr. Jiřího Machalického: Aleš Lamr se již před polovinou šedesátých let přiřadil k umělcům, kteří se obraceli k figuraci. Vyšel z expresionismu i určitých forem kubismu, směřoval ke zjednodušení a symbolickému vyjádření a o něco později k výrazné groteskní nadsázce, aby nakonec dospěl k barevně i tvarově harmonickým obrazům a objektům, v nichž se zabývá prolínáním rovin a prostorů i duchovními principy. Aleš Lamr je nejen malíř, ale také sochař, který uplatnil své prostorové představy nejen v interiérech, ale i v exteriérech. Jeho vyhraněný projev se přirozeně vyvíjí především v kresbě a malbě, ale také v sochách a objektech, i když se jim přece jen nevěnuje tak systematicky. Bronzová Pomona je názorově velmi blízká Hlavě dívky, obrazu ze stejného roku. V obou je znát vliv meziválečné evropské avantgardy a zároveň umělcův smysl pro krajní zjednodušení tvarů, které má vždycky svůj přesný význam.