Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 60 x 78 cm, rámováno, nedatováno [1896], nesignováno. Komentář PhDr. Mgr. Michaela Zachaře: Mimořádný umělec z Mařákovy krajinářské speciálky na pražské Akademii ukončil předčasně svou slibně nastoupenou kariéru nedosáhnuv ani 25 let života. Patřil spolu s Kavánem k vůdčím zjevům školy počátkem devadesátých let, kdy vynikl precizně malovanými plenérovými partiemi v uměřené koloristické zelenostříbřité škále s jedinečnou vzduchovou věrohodností. Jeho spíš podmračné nálady doplňují obrazy kypícího léta, jež patří k těm vzácnějším. Tento obraz lze volně přiřadit k metrovému plátnu z Okoře z roku 1896 ze sbírek Národní galerie respektive k dalším obrazům z Trhanova či Novohradských hor. Vyniká pádným štětcovým přednesem a svěžestí ve světlém koloritu. Ve shodě s umělcovou monografistkou Olgou Mackovou datuji obraz do let 1896 až 1897. Provenience: Hascoe Collection, Publikováno: Veronika Hulíková, Otakar Lebeda (1897 – 1901), Národní Galerie v Praze, 2009, č. kat. 69, Malíř krajinář, studoval u prof. Mařáka na AVU v Praze. Roku 1898 se učil u G. Courtoise a R. X. Prineta v italské soukromé škole. Zanedlouho byl považován spolu se staršími spolužáky F. Kavánem a A. Slavíčkem za nejtalentovanějšího Mařákova žáka. Roku 1896 odjel do Mnichova, Alp, ke Gardskému jezeru, na Rivu a do rybářské vesnice Torbole pod Monte Baldo, kde se usídlil. Roku 1897 odcestoval do Paříže a po návratu působil na Krumlovsku, Novohradsku a Třeboňsku. V roce 1898 pobýval v Karlových Varech, kde prosvětlil svou paletu a jeho malba nabyla impresivní podoby. Roku 1899 odjel do Bechyně, kde opustil svůj příznačný pastózní rukopis a dospěl k takovému výtvarnému vyjádření, které lze označit za český citový impresionismus. Autor viz T 2/15, TB 22/500, NEČVU 1/440.