Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 33 x 46 cm, rámováno, datace – okolo r. 1959, signováno vpravo dole A. Lhote, zezadu opatřeno přípisem s určením. Dílo bude zařazeno do chystaného catalogue raisonné autora (soupisu díla), Dominigue Bermann Martin& Jean-Francois Aittouarès. Pracoval nejprve jako sochař, pod vlivem Gauguinovým však našel cestu k malbě. Poprvé vystavoval 1906 na podzimním salónu v Paříži. V roce 1912 se účastnil výstavy Section d´Or. 1922 si založil v Paříži v Rue D´Odessa vlastní akademii, jež měla značný vliv na mladou generaci. Konstruktivní přístup Cézannova umění ho nicméně přivedla ke kubismu, který později spojil s ideou klasického realismu. V toto smyslu vznikla 1935 Koupající se žena (Bordeaux, Musée des Beaux – Arts) a velké nástěnné malby v Paříži a Bordeaux. Odmítá to, co je příliš abstraktní formou malování a vždy se snaží udržovat spojení s klasickou malbou v návaznosti na tradice. Jeho díla jsou zastoupena: Musée d´´art moderne de la ville de Paris v Paříži, Museum of Modern Art v San Franciscu, Tate Britain v Londýne. Pro světové dějiny umění je velmi významné Lhoteho působení jako teoretika, pedagoga a kritika. Do roku 1940 působil jako respektovaný kritik v Nouvelle Revue Francaise. Vydal také řadu knih o moderním umění. Autor viz V 3/226, TB 23/180, B 6/644.