Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 80 x 99 cm, rámováno, datace - po r. 1912, signováno vlevo dole G. Macoun. Komentář PhDr. Mgr. Michaela Zachaře: Již v dobách své mladosti krátce po roce 1910 namaloval Gustav Macoun několik velkoformátových pláten s velkorysou koncepcí české krajiny. Častěji tehdy tvořil v Českém ráji, v Prachovských skalách a širokém okolí hradu Trosky, jehož silueta je určujícím akcentem tohoto panoramatického obrazu, v němž Macoun rozvinul pod krásně provzdušněnou vyklenutou oblohou modulaci mírně zvlněného terénu s dominantou malebné zříceniny v pozadí a dvojicí štíhlých topolů v popředí. Ve šťavnatějším koloritu zelení a modravých šedí zachytil v ještě doznívajícím secesním aranžmá mírně elegickou notu krajiny daleko od města, místo osobních kontemplací a reflexí. Obdobnými obrazy také obesílal výstavy a dekorují řadu veřejných a státních institucí. Malíř krajinář, již v chlapeckých letech se díky svému nadání stal žákem V. Jansy, na jehož doporučení studuje pod vedením A. Kalvody a A. Slavíčka v letech 1908 - 1909, poté studuje na pražské AVU. Hlavním jeho působištěm byl Český ráj, Kameničky a Českomoravská vysočina. Poslední dva roky strávil v Svobodných Hamrech. Byl impresionistou a oddaným následovníkem Antonína Slavíčka. Dílo Macounovo je velmi rozsáhlé, maloval zejména podzimní a zimní melancholické krajiny. Zvláště se mu dařila malba stromů a kombinace zasněžených ploch se hrou oblaků, především v době předjaří a tání. Macoun se stranil veřejnosti a nebyl členem žádných spolků. Autor viz T 2/54, V 3/290.