Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně adjustovaný na sololitu, 25,5 x 31,5 cm, rámováno, datace – 70. léta 19. stol., nesignováno, zezadu opatřeno přípisem Zdeňka Jeřábka o vystavení na výstavě Julia Mařáka v Litomyšli v roce 1932 a opatřeno fotokopií originálního katalogu Výstavy Julia Mařáka v Litomyšli sestaveného V. Drbohlavem. Konzultováno s. PhDr. Mgr. Michaelem Zachařem. Vystaveno: Výstava Julia Mařáka v Litomyšli, konaná od 12. června do 15. srpna 1932, obraz byl vystaven v síni III. Obrazy – Oleje pod číslem 4 a uveden v katalogu jako zápůjčka od p. Jos. E. Němce. Novoromantický malíř, kreslíř a grafik krajinář. Vášeň pro malířství v sobě probudil již na gymnáziu v Litomyšli, kde ho do tajů oboru zasvěcoval český žánrový malíř Antonín Dvořák. Díky tomu, že otec pracoval v rámci monarchie mimo domov, podnikal za ním Mařák často cesty, ze kterých si črtal do svého skicáku nádherné výjevy ze Šumavy a Krkonoš. V zápisech pražské Akademie se vyskytuje mezi lety 1852 – 1853, kde se stává žákem slavného Maxe Haushofera. Mařaák zachycuje především výjevy z rakouských Alp, Čech a Slovenska. Jeho hlavním zájmem jsou především lesní interiéry, které mu do slova učarují. V pozdní fázi života přijímá řadu společenských funkcí, přijímá státní zakázky a předává své zkušenosti nové generaci, zvláště pak Antonín Slavíčkovi, Aloisi Kalvodovi nebo Františkovi Kavánovi, kteří pokračují v jeho odkazu v ustáleném uměnovědném termínu „Mařákova škola“. Julius Mařák zakončil svůj profesní život jako rektor Akademie výtvarných umění v Praze. Autor viz T 2/98, 2/773, TD 126, 223, TB 24/51, B 7/156, NEČVU 1/486.