Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Kombinovaná technika na kartonu, 32 x 24,5 cm, rámováno, datace – 1897, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole L Marold 97. Malíř a ilustrátor, studoval na UMPRUM a AVU v Praze u M. Pirnera a na Akademii v Mnichově u L. von Lofftze a N. Gysise. Od r. 1884 převážně ilustroval, v Praze pro časopisy Světozor a Zlatá Praha, v Mnichově knižní ilustrace pro nakladatelství Braun a Schneider. V r. 1889 získal stipendium v Paříži v ateliéru Pierra Victora Gallanda, ale již po půl roce školu opustil, aby se mohl věnovat leitmotivu své tvorby - zachycení současného života. V r. 1890 začal být respektován jako ilustrátor i v Paříži, zvláště pro schopnost postihovat rysy mondénní společnosti, kterou ale vnímal často s ironickým podtextem. Ve městě nad Seinou se stýkal také s krajany A. Muchou, R. Váchou, V. Hynaisem, V. Brožíkem aj. Po návratu do Prahy roku 1897 dostal objednávku na malbu panoramatu Bitvy u Lipan pro Výstavu architektury a inženýrství. Dokončil ji za pomoci spolupracovníků půl roku před nečekanou smrtí. Marold dokonale ovládl veristický způsob naturalistického přepisu skutečnosti. Již během svého studia obsáhl postupy a prostředky ateliérové malby a dovedl je využít k záznamu obrazů dobového života. Jeho akvarely kombinované s kvašem, které byly předlohami xylografických reprodukcí mnoha desítek jím ilustrovaných knih, se však postupně vyprostily z područí žánrově popisného naturalismu a směřovaly k dekorativním arabeskám tvarů přicházející secese. Maroldovo dílo bylo obdivováno již za jeho života a jeho popularita těsně po jeho předčasném úmrtí vyvolala nebývalý zájem o jeho dílo, které dodnes zaujme svou svěžestí. Autor viz T 2/93, TB 24/126, B 7/195, NEČVU 1/483.