Akryl na plátně, 90 x 56,5 cm, rámováno, datace 1981, zezadu opatřeno autorským přípisem s určením Kinetické plochy 16.VIII.81.
Předkládané dílo pochází z tvorby jednoho ze zakladatelů konstruktivistických ražení v Československu a jednoho z neobyčejných tvůrců generace 60. let. Vladislav Mirvald, významný člen skupiny Křižovatka, je jedním z průkopníků nových technik a výraznou osobností neokonstruktivismu. Výtvarník zde přednáší své dílo ze série undulačních válců, s jejichž návrhy začal od roku 1979. Touto tvorbou Mirvald implikující paralelnost k organické morfologii, jenž posléze manifestoval ve své tvorbě Rombergovy křivky jako osy válců. Vertikálně laděné dílo je nejen výpovědí o neutuchající zkoumavé duši autora, ale též je působivým estetickým solitérem. Tyto na sebe navazující kruhy, válce jsou tvořeny na základě využívání deskriptivní geometrie, díky níž posléze vznikají tzv. cylindrické aperspektivy. Kinetické plochy se zde nejen opakují a dochází k jejich nekonečnému zacyklení, ale navíc zde autor včlenil takzvaný efekt moiré, který vzniká za pomoci překrývání nebo interferencí dvou pravidelných a jen málo odlišných rastrů. Ty posléze mohou vytvářet zdání pohybu či nových obrazců. Viděné dílo je výtečným příkladem autorovy práce s kinetickými obrazci, jeho práce osmdesátých let a v neposlední řadě referenční prací jeho malířské tvorby.