Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 60,5 x 60 cm, rámováno, datace – okolo r. 1906, značeno dole uprostřed na rámu štítkem Karel Myslbek. Český malíř a grafik a nejstarší syn Josefa Václava Myslbeka, studoval pod jménem František Voves na večerních kurzech AVU v Praze v ateliéru prof. Maxmiliana Pirnera, proti vůli svého otce. Později řádně studoval i v denním studiu v ateliéru Vojtěcha Hynaise. Začínal jako krajinář, maloval v okolí Mělníka a po r. 1900 ovlivnil jeho rukopis vliv symbolismu a secese. Stal se členem S. V. U. Mánes. Vystavoval v Krakově, Záhřebu a Vídni. V r. 1905 představil na mánesácké výstavě svou Kostýmní studii, obraz lidské opuštěnosti a smutku. Od tohoto okamžiku maluje v tenebrózních odstínech a dělá silné tahy štětcem, patrný je i vliv španělských mistrů Velázqueze a Goyi, s kterými se seznámil na studijních cestách po Francii a Španělsku v r. 1903. Krajinářství obohatil o náměty se sociální tematikou, kdy zachycoval svět pražských periferií s celoživotním tragickým pocitem. Svou první samostatnou výstavu uspořádal v r. 1908. Za všechna jeho díla jmenujme obrazy Vystěhovalci, Slepý, Černý pierot, Chorobinec, Neštěstí nebo Odpočívající dělníci. Jeho životní osud se naplnil cestou na polskou frontu do Krakova v probíhající I. světové válce, během které si zvolil dobrovolný odchod ze života. Je pochován na vojenském hřbitově v Krakově. Jeho dílo je objevováno až s velkým odstupem. Monografie o Karlu Myslbekovi vyšla v r. 1954, později bylo jeho dílo také vystavováno např. ve Špálově galerii Praze (1974), v přehledových krajinářských výstavách - Plzeň 1995, Praha 2015 nebo na výstavách V barvách chorobných (2006), Psovo slunce (2012), Na okraji davu (2014). Autor viz T 2/175, TB 25/315, B 7/633, NEČVU 1/544.