Představované dílo pochází z ateliéru nedávno zesnulého umělce, jenž je česko-slovenským představitelem uměleckého směru lettritismu a jenž se účastnil neoficiálních výstav Konfrontace I-III konané mezi léty 1961–1963. Pro tvorbu Eduarda Ovčáčka je typická práce s literou a čísly. Ty se v průběhu let pokouší různými způsoby zanést do svých děl: buď je do svých prací otiskne nebo vyřízne či do objektů ze dřeva dokonce i vypálí. Dílo AVEVA nám autor prezentuje téměř v podobě antropologického exponátu ze starověku. Na literou a čísly zdobeném soklu před námi stojí jakýsi totem, kde Ovčáček kombinuje antropomorfní a zoologické prvky a vrací nás tak zpět k primitivním kulturám. Autor byl znám i pro svou oblibu k slovním hříčkám tvořeným z latinských slov. I v tomto objektu si můžeme povšimnout výrazného nápisu AVE nacházejícího se mezi soklem a hlavou totemu. Při obcházení skulptury pak můžeme zjistit, že v přední pravé části je řada písmen AVE doplněna jinými literami a to EDA. V jistém smyslu zde autor vzdává hold sám sobě: AVE EDA – Sláva Edovi!