Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
"Koláž na papíře, 61 x 63 cm, rámováno, pod sklem, datace 1964, signováno vpravo dole E. Ovčáček 1964.
Publikováno:
J.Valoch, J. Machalický, J. Mojžiš; Eduard Ovčáček 1956 - 2006; Gallery, 2007, str. 189, č. kat. 223.
Význačný český vizuální básník, grafik, sochař, malíř, fotograf, typograf, kurátor a vysokoškolský pedagog, vystudoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě u prof. P. Matejky a v r. 1962 absolvoval roční stáž na VŠUP u prof. A. Kybala. Koncem 50. let byl členem skupiny Kroky, také jedním z iniciátorů vzniku nezávislé bratislavské skupiny výtvarníků orientovaných na informel a účastníkem neoficiálních výstav Konfrontace I-III v letech 1961-1963. V té době také navázal kontakty s ostatními umělci zabývajícími se strukturální malbou v Praze, mezi kterými figurovali zejména V. Boudník a M. Medek. V r. 1965 představil lettristické obrazy na výstavě Obraz a písmo a byl přítomen na reprezentativní přehlídce československé grafiky v Písku. Poprvé samostatně vystavoval v Praze v r. 1966, autorkou výstavy byla přední česká teoretička umění L. Vachtová. V druhé polovině šedesátých let se v jeho ateliéru scházela skupina výtvarníků orientovaných na abstraktní umění. Nově založený Klub konkrétistů spojil více než 50 českých, moravských a slovenských umělců a od r. 1967 uskutečnil sérii výstav doma i v zahraničí. Na revoluční rok 1968 reagoval konkrétní a vizuální poezií s názvem Lekce velkého A, kterou ještě stihnul publikovat v Literárních listech a některých dalších periodikách v Československu a v zahraničí. Po tomto veřejném vystoupení a jako pozdější signatář Charty 77 ztratil možnosti vystavovat v oficiálních galeriích. Výstavy neoficiálních výtvarníků se v té době konaly pouze v dostatečné vzdálenosti od Prahy, obvykle v místním kulturním středisku, divadle, muzeu nebo menší galerii v městech Orlová, Sokolov, Blansko, Hodonín, Frýdek-Místek, Český Těšín nebo Brno, později v Galerii H a Minisalonu Jazzové sekce. Na počátku 90. let docházelo k intenzivnímu obnovování výtvarnických sdružení a jméno Eduard Ovčáček se objevuje na výstavách Spolku výtvarných umělců Mánes, Sdružení českých umělců grafiků Hollar, Umělecké besedy, Nového sdružení pražských umělců a Výtvarné skupiny Jiná geometrie. Dnes patří k předním současným výtvarným umělcům, vystavuje jak v Čechách, tak v cizině.
Autor viz Ch 10/247."
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.