Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 40,5 x 27,2 cm, rámováno, datace – okolo r. 1900 – 1901, signováno vpravo dole Picabia a l´ami Tulliet.
Opatřeno potvrzením Pierre Calte o zařazení obrazu do připravovaného catalogue raisonné (soupisu díla).
Mimořádný francouzský avantgardní malíř, grafik, básník, spisovatel a typograf, studoval malířství na École des Beaux-Arts a École des Arts Décoratifs v Paříži. Po studiích maloval obrazy v impresionistickém stylu a účastnil se výstav v Salon d'Automne a Salon des Indépendants r. 1903. První samostatnou výstavu měl r. 1905 v galerii Hausmann v Paříži a i zde ještě prezentoval impresionistická díla. Po impresionistických začátcích přešel k postimpresionismu a v r. 1908 se v jeho díle objevují kubistické a fauvistické prvky. V roce 1910 se seznámil s M. Duchampem a jeho bratry, kteří ho seznámili s básníkem G. Appolinairem. Díky němu objevil dadaismus. V r. 1913 odjel do USA, kde uspořádal několik úspěšných výstav, jednu z nich mu uspořádal známý fotograf A. Stieglitz. Během druhého pobytu v New Yorku v roce 1915 Picabia, M. Duchamp a američtí avantgardisté začali široce propagovat dadaismus v USA. Založili v New Yorku i dadaistickou pobočku, která začala vydávat časopis 291. R. 1917 Picabia začal vydávat vlastní časopis 391. Zde také zveřejnil své první "Mechanické kresby", sérii kompozic, kde použil technické výkresy, z nichž vytvořil tvary lidských postav. Tyto "mechanomorfy" nahlížené s ironickou distancí ho proslavily a staly se symbolem dadaismu. R. 1917 byl Picabia v USA naposledy. V Evropě však vycházel časopis 391 až do r. 1924. V roce 1918 odjel do Švýcarska, kde se stal členem skupiny dadaistů v Zürichu. Vydal zde knihu Poèmes et dessins de la fille née sans mère (Básně a kresby dívky narozené bez matky) a přispíval do časopisu Dada. R. 1920 začal vydávat časopis Cannibale. V r. 1921 principy dadaismu hlasitě zavrhl jako překonané a přihlásil se k surrealismu, v úzkém kontaktu s A. Bretonem. R. 1924 však článkem v časopise 391 zavrhl i surrealismus. K nejdůležitějším Picabiových prvků patří materiálové koláže. Jeho díla jsou zastoupena v mnoha prestižních světových kolekcích a galeriích.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.