Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Kombinovaná technika na plátně, 80 x 80 cm, datace 2012 – 2013, signováno zezadu PISI 12-13.
Český malíř, studoval na Střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti a později na Akademii výtvarných umění v Praze. Působil v ateliéru u prof. Kolíbala, prof. M. Knížáka a prof. A. Veselého. Studia na AVU, při kterých se setkal se třemi rozdílnými pedagogickými přístupy, poznamenaly dále jeho tvorbu. Písařík nelze být jednoduše charakterizován jako malíř nebo sochař, v jeho tvorbě se objevuje široký repertoár výrazových prostředků sahajících od malby, přes objekt až po instalaci či grafický design. Spojujícím motivem pro tyto výrazové prostředky je určité rozbití celku, vyvolané nestabilním děním, dočasností současného vnímání světa. Umělcovou inspirací se stal svět módy a designu, svět pomíjivé krásy, která se rychle opotřebuje, ale přesto je tak určující v rámci dnešního bytí. Vizuální zážitky tvoří odvážné téměř abstraktní obrazy s výraznou barevností. Písařík často pracuje s nalezenými materiály zcela banálního všednodenního charakteru, které dokáže skrze svůj vlastní umělecký projev přetavit na svět do zcela překvapivých syntéz každodennosti. Autor propojuje barevně vyvážené tóny, používá různé techniky, které oživují světlo a barvu objektu. Pracuje se sprejovou akrylovou barvou, korálky, flitry, neváhá kombinovat netradiční materiál a tvary. Byl členem skupiny Pondělí, společně s Lysáčkem, Humhalem a Dopitovou. Tato skupina ve své době představovala pravděpodobně nejprogresivnější tendence v našem výtvarném umění. Svou tvorbou se Petr Písařík podílel na utváření České abstraHce, výtvarném názoru, který sehrál rozhodující roli v malířské tvorbě poloviny 90. let. Na počátku nového desetiletí získává Písaříkova tvorba nový rozměr. Překračuje dosavadní omezení, jsou v ní přehodnocována některá malířsko-dekorativní směřování, přerůstá do obsahové i formální monumentality. Souběžně se autor vrací k tvorbě objektů, které představovaly rozhodující polohu jeho díla v době skupiny Pondělí. Podílel se na dekorování v domech Second Exit v Cáchách, Situation Prag v Hamburgu nebo ve Štencově domě v Praze. Vystavoval v Ostravě, Ústí nad Labem, Praze, Mnichovu, Londýně. Jeho díla jsou zastoupena v soukromých i veřejných sbírkách.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.