Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Uhel a pastel na papíře, 58 x 39 cm, rámováno, pod sklem, datace 1968, signováno vlevo dole S. P. 68. Český malíř, kreslíř, grafik, sochař a restaurátor. Studoval na VŠUP v Praze u prof. Tichého. Člen skupiny Máj. Svým raným dílem se zařadil k radikálním představitelům českého poválečného surrealismu a k jeho blízkým přátelům patřili Z. Sekal, Z. Palcr, J. Lehoučka, E. a M. Medkovi a M. Chlupáč. Pozdější autorova tvorba má solitérní povahu a vedle surrealismu pozoruhodně intuitivním způsobem reflektuje formální vzorce i dalších důležitých etap světového výtvarného dědictví (zejm. italská renesance a manýrismus). Vedle trvale přítomné znepokojivosti ji charakterizuje spontaneita, formální svrchovanost a velké lyrické hodnoty. V 60. letech experimentoval se strukturální abstrakcí, aby se posléze vrátil k figurální malbě, obohacenou o novou symboliku a metody. Zobrazoval symbolickou snovou krajinu naplněnou lidmi a zvířaty. Hlavními motivy v jeho obrazech byli milenci, dívky, ptáci a koně, stromy, květiny a krajiny - úkryty. Principem Podhrázského formy byla dynamika světelného záření, připomínající práci se světlem v památkách raně středověkého umění. V sedmdesátých a osmdesátých letech se věnoval také restaurování zámeckých sgrafit. Imaginativní tvorba Podhrázského obsahuje vedle trvale přítomné znepokojivosti, velké lyrické hodnoty a hlubokou duchovnost. Jeho působivé dílo je zastoupeno v řadě českých i světových stálých výstavních galeriích. Monografisticky byl zpracován v knize Neklidná krása. Autor viz Ch 11/268, NEČVU 2/627.