Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na kartonu, 19,5 x 19 cm, rámováno, pod sklem, datace 1895, signováno vlevo dole JP 95, zezadu opatřeno pozůstalostním razítkem a písemným potvrzením pravosti díla Boženou Preislerovou. Publikováno: Jan Preisler 1872 – 1918, Petr Wittlich (ed.), Obecní dům, Praha, 2003, str. 272 (verze díla); Jan Preisler 1872 – 1918, Jan Kotalík, Národní galerie v Praze, Praha, 1964, str. 64 (verze díla). Tato studie je nádherným příkladem práce autora a jeho tvůrčího procesu ústícího ve slavný obraz Koupání, jež je majetkem Národní galerie v Praze. Podané dílo Studie Koupání zapadá do let 1910 - 1912, kdy autor pracoval na námětu konečného díla a vytvořil více verzí předloh pro konečné dílo, jež vzniklo též v daném období. Podaná studie nádherně otevírá pohled do tvůrčího ražení malíře Jana Preislera, do vyvíjejícího se myšlení spojeného s motivy a prací s barevností a samotnou formou. Vidíme zde tři ženské postavy, v každé se zračí jiné rozpoložení a cit. Malíř zde přistoupil ke kompilaci více motivů, mezi nimiž můžeme identifikovat jak motiv koupající se dívky, poodhalené ve své kráse, tak také motiv dívky, vyplývající z námětu Tří dívek, jež spadají do autorovy tvorby let 1905 - 1910. Znázornění námětů žen v daných polohách lze vidět také v pozdější, bohužel nezrealizované, práci malíře na nástěnném obrazu pro zámek v Novém Městě nad Metují. I zde došlo ke kompilaci zmiňovaných námětů, tentokrát s různými obměnami. Jan Preisler v daném díle, motivu a zobrazení vykazuje své úžasné kvality, kvality, které byly oceňovány již za jeho života, jež mu vydobyly proslulost, a také ho odlišovaly od jeho současníků. Divák vidí malířovy tahy štetcem, je uveden do procesu autorova myšlení, je mu přiblížen proces tvorby díla takového mistra, jakým byl Jan Preisler. Autor viz T 2/309, TD 150, TB 27/372, B 8/447, NEČVU 2/646.