Tuš a akvarel na papíře, 71 x 61 cm, rámováno, pod sklem, datace 1926, signováno vpravo dole ŠÍMA 1926. Opatřeno odborným posudkem PhDr. Karla Srpa. Z posudku PhDr. Karla Srpa: Kresba přesně vystihuje Šímův styl přelomu dvacátých let, kdy dokázal skloubit prchavost a pomíjivost zážitku s vnitřním tvarem. Oblíbenou tušovou kresbu koloroval, zde dokonce dvěma barevnými odstíny, které její působení silně umocňují. Obdobným způsobem pracoval i při kolorování nejrůznějších knih, vydávaných především v nakladatelství Aventinum. Kresba je z roku 1926, tedy z období, kdy již měl mimořádné úspěchy po samostatné výstavě v Topičově salonu v roce 1925. Zachycuje velmi přesně vystiženou tvář ženy, která je v mírné pohybové akci, jak naznačuje pohyb její pravé ruky. Šíma její hlavu výrazně prosvětlil, přičemž okolí naopak akvarelem zhmotnil. Jako důležitou podrobnost používal Šíma květiny, které vytvářely zřetelný vizuální efekt, umožňující mu výrazné rozkreslení. Ustálil si tak určitý typ znázornění ženské polo postavy, vyvolávající téměř snový dojem, u nějž nadále setrval, a jenž rozvíjel v mnoha ilustracích. Z kresby je patrné, že žena Šímu zaujala, nechal vyznít její tělo, které jako by se rodilo z prázdna plochy. Kresba je skvělou ukázkou Šímova intuitivního vhledu, podpořeného mimořádným výtvarným talentem. Cena tohoto jedinečného díla se pohybuje v rozmezí 1 200 000 – 1 600 000.