Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 106 x 137 cm, rámováno, datace 1968 - 1969, nesignováno. Autorovo významné dílo zachycuje v prvním plánu středové kompozice obrazu Madonu s děťátkem, jako symbol mateřství a zrození. Za touto centrální figurální scénou je vyobrazen odvěký kontrast mezi dobrem a zlem, inspirovaný Zahradou pozemských rozkoší od Hieronyma Bosche. Celá tato scéna vyjadřuje v celku křehkost, ale zároveň rovnováhu našeho světa, nové doby, kterou přineslo 20. století se vším dobrým i špatným. Vzácně upřímné dílo Karla Šlengera, je jedním z důkazů vyspělosti českého výtvarného prostředí šedesátých let minulého století. Výtvarný umělec, který rozhodně patřil do proudu evropské malby. V roce 1922 absolvoval reálné gymnázium v Jičíně. Snaha o studium Akademie výtvarných umění v Praze byla neúspěšná, přesto ho neodradila od intenzivního výtvarného poznávání a zdokonalování. Čas trávil pobyty mezi Chomuticemi a Prahou a důkladným zkoumáním výtvarných technik a námětů. Později začal studovat na Přírodovědecké fakultě, také na Filozofické fakultě. V letech 1929-1930 studoval v Paříži na Sorbonně. Inspirace pro jeho tvorbu přicházely z různých zdrojů, např. městský folklór – vznikly tak malby předznamenávající pozdější výtvarný směr pop-art. Doménou v jeho tvorbě byly především strukturální zátiší, převážně kytice a také figurální zobrazení, především ženské akty. V jeho díle lze spatřit jistou přirozenou hektičnost, zároveň velmi neokázalé úhly pohledu na ztvárňované náměty. Alternativní tendence a inklinace k informelu se projevovaly v jeho malbě velmi silně. Autor viz T 2/546.