Kombinovaná technika na papíře, 61 x 42 cm, rámováno, pod sklem, signováno vlevo dole K. Souček.
Pravost díla potvrzena vnukem autora Martinem Součkem.
Publikováno:
Jiří Kotalík, Karel Souček - data a svědectví o jeho cestě životem a uměním, Praha 1983, varianta obálky monografie.
Hledíme na malbu jednoho ze zástupců válečné a později poválečné Skupiny 42. Karel Souček zde zachytil člověka při jeho každodennosti života. Máme možnost vidět korzující obyvatele velkoměsta podél silniční trasy, která je kontrastně prázdná oproti pěší zóně, jež je protkána jak zástupy lidí, tak světlem vitrín. Ty nabízejí kolemjdoucím vhled do alternativního světa se všemi požitky a barvami. Divák má možnost vidět město ve dvou rovinách. Intimně laděné, týkající se v?popředí díla zachycené postavy, dívající se přímo do prosklené výlohy, tak i samotným objemem města v jeho rozlehlosti, která je podtrhnuta výškou budov zobrazené ulice i v?dáli viděnými střechami. Souček přidal do kompozice taktéž vhled do některé ze situací odehrávající se v?interiéru domu. Temné tóny často konturují zářivé světelné linie. Dílo lze pokládat za jednu ze studií ke?známé verzi tohoto námětu, který zdobí umělcovu monografii, jedná se tak o výjimečné dílo nejen po stránce kvality, ale i celé tvorby Karla Součka.