Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Kvaš na kartonu, 23,5 x 23,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1905, signováno vpravo dole F. Urban 905, zezadu opatřeno výstavními štítky a razítky. Vystaveno a publikováno: Klasikové 19. století, Galerie Diamant S.V.U. Mánes 5. 4. - 27. 5. 2012, str. 97. Tento český malíř a dekoratér, rodák z Karlína, se nejdříve vyučil v libeňské továrně jako malíř porcelánu. Posléze v letech 1885-1893 studoval v ateliéru Františka Ženíška a Jakuba Schikanedera na UMPRUM – dnes Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Po absolutoriu zde byl do roku 1893 asistentem J. Dědiny. František Urban je autorem především náboženských, alegorických a symbolistních obrazů. Urbanovo dílo často řadí k secesi, ve skutečnosti ale malíř používal starší prvky a kompoziční schémata, která do umění přivedli Nazaréni na počátku 19. století. Ta stylizoval s využitím secesní plošnosti a jemné barevnosti, idealizace, zdobných motivů současné módy, a především dobově oblíbených folklorismů. Ornamentální složkou se na některých malbách podílela jeho manželka malířka Marie Urbanová-Zahradnická. Urban navrhl rakouskou stokorunu, akcie, diplomy a plakáty, zvítězil v soutěži na výzdobu oken chrámu sv. Ludmily v Praze, podílel se na výzdobě řady dalších, nejen sakrálních staveb, mj. chrámu sv. Barbory a výmalby kaple ve Vlašském dvoře v Kutné Hoře. Dále také na výzdobě stropu Divadla na Vinohradech nebo opon divadla v Litomyšli a Pardubicích. Autor viz T 2/625, B 10/345, NEČVU 2/883.