Diamantový prach a sítotisk na papíře, 100 x 80 cm, rámováno v kazetové rámu, signováno vpravo dole Andy Warhol, list č. 13/15.
Opatřeno certifikátem autenticity The Andy Warhol Society, The Institute of Art, Medzilaborce, Slovenská republika.
Publikováno:
Catalogue Andy Warhol Prints, Frayda Feldman, Jörg Schellmann, New York, 2003.
Americký malíř se slovenskými kořeny, všestranný umělec a výrazný představitel pop artu. Andy Warhol se proslavil zejména díky oblíbené technice sítotisku. Warholovi umožnila výrobu v masovém množství, a zároveň tím mohl minimalizovat svůj umělecký vklad a zároveň subjektivní ovlivnění díla. Warhol tak odstartoval ve své době revoluční, ale především velmi populární éru pop-artové kultury. Tuto techniku Warhol poprvé představil na první významné výstavě pop artu v galerii Sidney Janis v New Yorku, kde vystavil například proslavené Campbellovy polévky a záhy se stal poptávaným umělcem. O Warholovu práci se spolu s reklamními agenturami začaly zajímat také velké galerie. Seznámil se a začal spolupracoval s předními osobnostmi nejen Hollywoodu, ale i hudebními ikonami šedesátých let. Tyto osobnosti s ním nejen spolupracovali na bázi reklamní, ale stali se mu taktéž modely. Tímto případem je i nabízený portrét Edwarda Kennedyho, amerického senátora ze slavného politického klanu Kennnedyů. Ten se proslavil svým bojem za rovnoprávnost amerických přistěhovalců a byl velkým zastáncem pozitivní diskriminace. Dlouhá léta byl jednou z pevných osobností Demokratické strany. Andy Warhol v díle použil nejen zmíněného sítotisku, ale i diamantového prachu, který ověnčil dílo puncem jedinečnosti a luxusu. V tomto blyštivém detailu můžeme hledat právě ono myšlenkové pojetí pop-art, které často poukazovalo na konzum a pozlátko doby. Podaný portrét je reprezentativní vzorkem Warholova jedinečného počínání.